L'art, la ciència i la cultura, més pròxims del que t'imagines

Agost

Consulta les ciutats que acullen algunes de les nostres exposicions durant aquest mes.

Setembre

Octubre

• Plaza De Las Velas
    Almeria
    Del 6 d'octubre al 5 de novembre de 2020
    Exposició en col·laboració amb el Parc Leonardo da Vinci - Clos Lucé

De totes les coses que ens admiren de Leonardo da Vinci, si n’haguéssim de destacar una potser seria la seva capacitat d’avançar-se al seu temps en tot allò que feia. Pintura, enginyeria, anatomia, geometria i botànica són només algunes de les disciplines en què encara perviu la seva empremta.

La Fundació ”la Caixa” presenta una exposició l’objecte de la qual és intangible: el pensament i la curiositat de Leonardo, la manera d’anar sempre més enllà en el coneixement. Quines actituds i aptituds li van permetre innovar? Com es potencia la creativitat?

El vincle entre Leonardo, al tombant de segle XV-XVI, i nosaltres, visitants de l’exposició al segle XXI, és molt més natural i directe del que ens podríem imaginar...

Més informació sobre l'exposició "Leonardo Da Vinci. Observa, qüestiona, experimenta"

Objectiu
    Aproximació al pensament de Leonardo da Vinci i a la seva actitud davant la vida amb l’objectiu de fomentar la curiositat, l’esperit crític i les ganes de saber a través de l’observació i l’experimentació.

Què oferim
    Una experiència de descoberta basada en l’essència del pensament de Leonardo traslladat als nostres dies. Maquetes a escala d’alguns dels seus ginys, un audiovisual que ens parla d’observació, anàlisi i creativitat, i jocs per experimentar seran algunes de les eines que ens permetran construir ponts entre la seva època i el nostre present.

Materials d'interès
    Fulletó de l'exposició «Leonardo Da Vinci. Observa, qüestiona, experimenta» (PDF, 541 KB).

• Plaza De San Antonio
    Cadis
    Del 7 d'octubre al 11 de novembre de 2020
    Exposició en col·laboració amb la Fundació Vicente Ferrer

«Terra de somnis» ens mostra obertament la singularitat i l’asimetria del món rural a l’Índia. Un escenari on el passat es confon amb el present i el món natural es confon amb el sobrenatural i el fantàstic.

A través de les fotografies, es vol donar veu a les dones de les comunitats rurals d’Anantapur (Andhra Pradesh) i posar en relleu la seva capacitat de transformació de l’entorn en què viuen. Obstinada i desmesurada, Cristina García Rodero ha sabut submergir-se en aquest món, fondre’s en l’alegria i el patiment de qui cobreix amb colors i elegància els clarobscurs de la seva existència.

La mostra forma part del programa Art al carrer, amb el qual la Fundació ”la Caixa” vol apropar l’art a les persones, fora del marc habitual de museus i sales d’exposicions.

Més informació sobre l'exposició "Terra de somnis. Cristina García Rodero"

Materials d'interès:
    Fulletó de l'exposició «Terra de somnis. Cristina García Rodero» (PDF, 2,77 MB).

• Paseo de Queiles
    Tudela
    Del 8 d'octubre al 7 de novembre de 2020

El Guernica de Picasso és una de les obres més conegudes, reproduïdes, admirades i reinterpretades de la historia de l’art: una icona del segle XX.

Creat originalment per a l’Exposició Internacional de París de 1937 com un element de propaganda en favor de la Segona República Espanyola, aquest quadre es va posar més endavant al servei dels refugiats de la Guerra Civil. Després de la Segona Guerra Mundial va quedar dipositat al MoMA i va esdevenir un símbol de l’art modern.

El Guernica ha estat una obra molt viatgera: de París a Nova York, de São Paulo a Estocolm, de Londres a Milà, de Munic a Madrid, entre moltes altres ciutats d’Europa i Amèrica. Alhora, ha estat un emblema en tota mena d’agitacions i protestes ciutadanes: de la guerra del Vietnam, als anys seixanta, a la de Síria i la crisi dels refugiats.

L’impacte de l’obra de Picasso i, en concret, del Guernica interpel·la la memòria i l’imaginari visual del nostre temps i arriba fins avui.

Més informació sobre l'exposició "Picasso, el viatge del Guernica"

Materials d'interès:
    Fulletó de l'exposició "Picasso, el viatge del Guernica" (PDF, 760 KB)