Hacia una ciudadanía agropolitana

Fundación La LABoral i Virgina López (PACA_Proyectos Artísticos Casa Antonino)

• ARTISTA / ENTITAT

Fundación La LABoral i Virgina López (PACA_Proyectos Artísticos Casa Antonino)

• CATEGORIA

Interdisciplinar

• DESCRIPCIÓ

Amb l’objectiu de rearticular el vincle urbanorural, es posa en marxa el projecte Hacia una ciudadanía agropolitana, que pren la panera com a element central.

Al voltant d’aquesta construcció icònica de la societat agrícola tradicional asturiana, símbol de prosperitat i fertilitat, s’aniran produint les accions i les trobades amb persones grans de l’entorn rural periurbà de Gijón per compartir sabers (reunions a la panera, sembra de plantes tintòries, confecció d’un gran mantell col·lectiu...).

L’objectiu és crear experiències comunitàries i transversals d’aprenentatge que afavoreixin els llaços afectius i intel·lectuals de la comunitat local amb el territori. No es tracta tant de crear «peces» como de facilitar, en el «fer», l’activació de processos d’interrogació i integració en diverses direccions: creació artística - mediació, sabers formals - informals, modernitat-tradició, agro-cultura, creació-investigació, intel·lecte-sentiment. El projecte artístic s’entén aquí com un dispositiu relacional.

• LLOC D'INTERVENCIÓ

• Poblacions de l’entorn periurbà de Gijón, Astúries

• WEB

Hacia una ciudadanía agropolitana © Fundación La LABoral i Virgina López (PACA_Proyectos Artisticos Casa Antonino) / Convocatòria Art for Change 2020.