CaixaResearch Institute, un projecte de futur

Per abordar les malalties més dominants, com les neurològiques, les oncològiques i les infeccioses, per mitjà de l’estudi de la immunologia

Veure video

Peça clau en un poderós ecosistema d’investigació

El programa científic del CaixaResearch Institute tindrà sinergies amb centres vinculats a la Fundació ”la Caixa” per potenciar un màxim impacte

El CaixaResearch Institute durà a terme un programa científic propi de màxim impacte, però també construirà un ecosistema estable de col·laboració entre els quatre centres de referència amb què la Fundació ”la Caixa” té una especial vinculació: l’Institut de Recerca de la Sida (IrsiCaixa), l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) i el Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC).

Aquest model col·laboratiu potenciarà els esforços de cooperació preexistents, afavorirà noves sinergies entre les comunitats científiques i posarà a disposició dels quatre centres el gran potencial dels recursos científics i tècnics del CaixaResearch Institute.

Col·laboració amb centres d’investigació

• 1. CaixaResearch Institute

El CaixaResearch Institute es dedicarà a l’estudi translacional de la immunologia i les malalties des d’una perspectiva interdisciplinària duent a terme tecnologies innovadores i d’avantguarda i incloent-hi una aproximació a la contribució de l’exposoma.

• 2. Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC)

El BBRC és un institut que es dedica a la prevenció de la malaltia d’Alzheimer i a estudiar les funcions cognitives afectades en l’envelliment sa i patològic.

• 3. Institut de Recerca de la Sida (IrsiCaixa)

L’IrsiCaixa investiga per tal d’erradicar el VIH/sida i les malalties que s’hi relacionen, a més d’afrontar també altres reptes de la biomedicina actual, com són l’estudi del microbioma o de les malalties infeccioses emergents.

• 4. Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal)

L’ISGlobal té com a objectiu millorar la salut global i promoure l’equitat en salut a través de l’excel·lència en la investigació i de la translació i aplicació del coneixement.

• 5. Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO)

El VHIO és un centre oncològic integral on els científics i doctors adopten un model d’investigació purament translacional i treballen conjuntament en equips multidisciplinaris per accelerar i avançar en el camp de les teràpies personalitzades i específiques contra el càncer.