Els experts mèdics i científics que reben ajuts de Fundació ”la Caixa” ens expliquen de primera mà les darreres novetats en el seu àmbit

HEALTH IN SIGHT, Debats d’Investigació d’Avantguarda

El Cicle de Debats pretén posar en rellevància la feina dels professionals de la recerca i de la salut que reben ajudes de la Fundació ”la Caixa”, a través del Programa d’Investigació.

De la mà dels experts en investigació, medicina i innovació que reben ajuts de Fundació ”la Caixa”, els debats són un punt de trobada entre la societat i els resultats de la recerca, les noves pràctiques mèdiques i els reptes actuals en salut i qualitat de vida.

• L’èxit dels tractaments ja disponibles per a pacients amb COVID-19

Dimarts 22 de setembre de 2020, a les 19 h.
    El debat serà en castellà.

Apunta’t al debat

Debat online a través dels canals:
    Youtube ”la Caixa”, @caixaciencia

Diferents estudis internacionals aporten noves visions sobre com tractar i dur a terme el maneig dels pacients amb COVID-19 una vegada ingressen a l’hospital.

Una de les complicacions principals que en dificulten el tractament és la formació de trombes o coàguls a la sang que poden provocar esdeveniments potencialment mortals. Segons un estudi fet als Estats Units en més de 2.700 pacients i dirigit pel Dr. Valentí Fuster, les persones hospitalitzades amb COVID-19 i tractades amb anticoagulants van tenir el 50 % més de possibilitats de supervivència i el 30 % menys de possibilitats d’intubació.

L’antiviral remdesivir també ha demostrat ser més eficaç contra la COVID-19 si s’administra en pacients greus abans que requereixin ventilació mecànica, segons un estudi internacional en més de 1.000 pacients amb COVID-19, que a l’Estat espanyol ha estat coordinat des del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol, dirigit pel Dr. Bonaventura Clotet.

També hi ha evidències d’èxit del plasma convalescent, la dexametasona, la ivermectina o l’oleandrina per tractar pacients amb COVID-19. Quines altres novetats pel que fa a tractaments ja estan disponibles per als pacients en els diferents estadis de la malaltia? Podem esperar millors expectatives de curació i una taxa més baixa de mortalitat els mesos vinents, gràcies als nous tractaments?

Ponents:

• Dr. Bonaventura Clotet, Director d'IrsiCaixa i Cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona.

• Dr. Valentí Fuster, Director General de CNIC Madrid, Director de l’Institut Cardiovascular i “Physician-in-Chief” del Mount Sinai Medical Center de Nova York.

Moderador:

• Josep Corbella, periodista de LA VANGUARDIA especialitzat en ciència i salut.