Convençuts que un pas endavant en la lluita contra la pneumònia està a l'abast de la mà.

Els pròxims 26 i 27 d'abril de 2023, a Caixaforum Madrid, se celebrarà el 2n Fòrum Mundial sobre Pneumònia Infantil que centrarà l'atenció en les accions governamentals específiques per a reduir la mortalitat infantil per pneumònia. Aquestes inclouen la cobertura total de les vacunes que combaten la pneumònia, la millora de la qualitat de l'aire o l'accés ràpid al diagnòstic i al tractament amb antibiòtics i oxigen, entre altres, com a part de sistemes robustos d'atenció primària.

Durant dos dies, els representants del Govern espanyol, els principals responsables dels ministeris de sanitat de països amb una elevada càrrega de pneumònia infantil, governs donants, fundacions, ONGs i empreses i institucions acadèmiques es donaran cita per a donar suport a la lluita per a reduir les morts per pneumònia infantil i impulsar els avenços nacionals en supervivència infantil.

MÉS INFORMACIÓ

Resum de l'I Fòrum Global sobre Pneumònia Infantil

El gener de 2020, en el Museu de la Ciència CosmoCaixa, va tenir lloc la primera conferència mundial sobre la pneumònia infantil, el Fòrum Global, una oportunitat única per a garantir que la pneumònia es col·loqui al capdavant de les agendes de salut nacionals i mundials; per tal d’estimular l'acció a escala nacional i mobilitzar a la comunitat de donants amb la finalitat d'augmentar la sensibilització sobre la magnitud del desafiament que suposa la pneumònia.

La conferència va ser organitzada per la Fundació Bill i Melinda Gates i la Fundació ”la Caixa” en col·laboració amb ISGlobal, Save the Children, Every Breath Counts, GAVI The Vaccine Alliance, UNICEF, USAID i Unitaid.

Van participar-hi ministres i autoritats de països africans i asiàtics, líders mundials i experts en pneumònia i les més prestigioses entitats i fundacions de salut global. En total, més de 400 assistents de 30 països.

Vídeos sobre las sessions de l’edició anterior

Fòrum Global sobre Pneumònia Infantil. Dia 1.

(Disponible només en anglés)

Fòrum Global sobre Pneumònia Infantil. Dia 2.

(Disponible només en anglés)

Fòrum Global sobre Pneumònia Infantil. Dia 3.

Galería d'imatges

Link de video
Julie Bernstein (subdirectora de Política Global i Promoció Bill & Melinda Gates Foundation), durant la seva intervenció.
Link de video
Antoni Vila (director executiu de la Fundació Bancària ”la Caixa”), durant la seva intervenció.