El programa de beques d’emergència s’adreça a estudiants en situació d’emergència humanitària, refugiats o estudiants en mobilitat forçada, els països d’origen dels quals pateixen guerres que els impedeixen continuar amb la formació acadèmica.

Que fem

A través del programa de beques d’emergència, desenvolupat per la Plataforma Global per a l’Educació Superior en Emergències, acollim i acompanyem els estudiants sirians durant tot l’any, encarregant-nos del procés de sol·licitud i admissió a universitats i instituts politècnics a Portugal i a Espanya , com també de les despeses vinculades al seu allotjament o alimentació, entre d’altres.

Aquest programa és el resultat d’un conjunt d’aliances que involucren institucions acadèmiques, donants, sector públic i privat i es basa en un enfocament holístic que busca oferir als estudiants no només condicions per a l’èxit acadèmic, sinó també la integració a la comunitat local.

Com ajudem

A través del suport econòmic, però també mitjançant el seguiment de proximitat que permet detectar problemes en una etapa primerenca i trobar respostes oportunes a la solució. L’objectiu és, per descomptat, dotar l’alumne de condicions perquè pugui tenir èxit acadèmic i completar la seva formació, però també trobar un equilibri personal i de benestar que us faci sentir, en la mesura del possible, com a casa. Per això, especialment a l’estiu, busquem dotar un programa complementari d’activitats orientades a millorar les habilitats socials, per exemple, o mitjançant pràctiques professionals.

Un cop acabats els estudis, atès que l’estudiant no necessàriament pot tornar al seu país immediatament, la plataforma també busca assegurar-ne la inserció al mercat laboral.

A qui s'adreça

Principalment a estudiants sirians, encara que està evolucionant per ampliar el seu camp d’aplicació i convertir-se en un veritable mecanisme de resposta ràpida per a l’educació superior en situacions d’emergència per poder donar suport potencialment a qualsevol estudiant d’un país en conflicte o que hagi estat destruït per un desastre natural.

Les beques creades amb finançament de la Fundació ”la Caixa” / BPI estan destinades a donar suport a 51* estudiants que vulguin completar el màster o títol acadèmic durant dos anys.

*49 estudiants completant 2 anys acadèmics i 2 estudiants completant 1 any acadèmic cadascun.

On som

A universitats i instituts politècnics a Portugal i Espanya.

Més informació

Si vols saber més detalls sobre el programa, visita el web de la Plataforma Global per a l’Educació Superior en Emergències (disponible només en anglès).