"Gallos de pelea" - Cabosanroque, Matissos i L’Altre Festival

Associació Sociocultural L’Altre Festival

• CATEGORIA

• DESCRIPCIÓ

El projecte consisteix en la creació d’un espectacle multidisciplinari en què conflueixen la música, el teatre i la poesia, a càrrec de la companyia Cabosanroque i en col·laboració amb l’associació Matissos, amb l’objectiu d’aconseguir el benestar i la inclusió de persones amb problemes de salut mental i sense.

L’espectacle s’estrenarà a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats durant la cinquena edició de L’Altre Festival Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental. A través d’aquesta producció, es busca acostar al conjunt de la ciutadania la malaltia mental des d’una vessant positiva i integradora.

“Els nostres projectes segueixen la línia del model social d’accessibilitat impulsat per Mike Oliver als anys vuitanta, que valora com a incapaç el context (l’espai físic, la societat, etc.) i no la persona. D’aquesta manera, no creiem en la instrumentalització d’una metodologia o d’un col·lectiu, sinó en la creació de nous espais en què tothom treballi per incloure-s’hi: l’artista professional, els gestors culturals, la persona amb problemàtica de salut mental i la ciutadania en general, en aquest cas, en el seu rol d’espectadors. Gràcies a l’experiència en l’àmbit de les arts escèniques i la salut mental, detectem que la creació escènica de qualitat contribueix a la rehabilitació de les persones amb trastorn mental, a la lluita contra l’estigma, a la inclusió de les arts escèniques com a espai de validació de la diversitat i a la creació de cultural popular”.

• LLOC D'INTERVENCIÓ

• Barcelona