Harrotu Ileak

• CATEGORIA

Doc-Vídeo-Cinema

• DESCRIPCIÓ

“Harrotu Ileak” és un projecte a llarg termini que es planteja com un lloc de col·laboració entre joves, Tabakalera i diferents artistes. Es defineix com un espai híbrid de trobada, de creació i de debat. En els seus tres anys de desenvolupament s’ha convertit en un referent per a molts joves que viuen en situació vulnerable a la ciutat.

Els resultats dels processos de creació duts a terme (exposició de fotografies, videoclips, peces escèniques…) han donat lloc al plantejament de temes de justícia social en l’esfera pública, i també han conduït a posar en qüestió alguns dels estereotips i estigmes associats a determinats cossos. Els joves que participen a “Harrotu Ileak” habiten als marges de la nostra societat i no es corresponen amb l’hegemonia social.

Les institucions culturals de Donostia generalment no posen al centre de les seves programacions referents culturals no occidentals i, quan ho fan, sempre és en forma d’objecte representat. Aquest projecte planteja una col·laboració directa amb joves migrants, entenent-los com a subjectes amb agència, com també amb artistes marroquins que treballin amb ells compartint l’idioma i determinats codis culturals. D’aquesta manera, es pot accedir a una comunicació directa en la qual es pot abordar la complexitat de determinades situacions de vida.

• LLOC D'INTERVENCIÓ

• Donostia-Sant Sebastià, Guipúscoa