EduCaixa

Impulsem la transformació educativa

ACCEDEIX AL SITE
  • QUÈ FEM

A EduCaixa creiem fermament que l’educació és un dels motors socials més rellevants i que, de la mateixa manera que estableix el Programa per al Desenvolupament de les Nacions Unides, “l’accés a una educació universal de qualitat és el mitjà per garantir el desenvolupament sostenible”. Per això fa anys que ens centrem en aquest àmbit i facilitem als equips directius d’escoles, professorat i alumnat múltiples recursos per fer l’aprenentatge més ric, més significatiu i més integral.

Basats en aquests tres eixos d’acció, a EduCaixa hem dissenyat una nova oferta educativa per sumar-nos a la transformació educativa i convertir-nos en un agent actiu d’aquest canvi.

• Desenvolupament Competencial de l’Alumnat

Oferir una gran varietat de recursos i activitats educatives, d’eficiència demostrada, orientats a afavorir el desenvolupament competencial de l’alumnat.

• Desenvolupament Professional d’Equips Directius i Docents

​​​​​​Proporcionar i impulsar la formació de professorat i equips directius en metodologies i continguts que afavoreixin la transformació educativa, posant un èmfasi especial en el lideratge per a l’aprenentatge de l’alumnat.

• Generació i Transferència d’Evidències

​​​​​​Promoure l’avaluació com a eina clau per detectar iniciatives, eines i models educatius efectius, i transferir les evidències d’aquestes avaluacions, escalables a tota la comunitat educativa, per tal de convertir-les en la base del canvi.

• A QUI S'ADREÇA

A tota la comunitat educativa: docents, equips directius, alumnes de 3 a 18 anys, escoles, associacions de mares i pares, i entitats i institucions.

• COM ACTUEM

• Programes Educatius

El desenvolupament de les competències és possible gràcies al foment del coneixement, de les habilitats i de les actituds. Per això tots els programes educatius d’EduCaixa aporten un valor diferencial:

• Promouen les competències.

• Acompanyen al docent a través d’una oficina tècnica.

• Inclouen programacions didàctiques amb propostes d’avaluació.

• Usen metodologies actives i participatives.

• Promouen la col·laboració entre docents.

• Estan avaluats científicament.

Coneix més sobre Programes Educatius

• Formació

Els docents i els equips directius dels centres educatius són els protagonistes i agents del canvi educatiu. Amb l’objectiu d’empoderar-los i acompanyar-los, EduCaixa proposa accions i recursos formatius tant presencials com digitals.

Coneix més sobre Formació

• Evidències

Es promou l’educació basada en les evidències i s’impulsa l’avaluació educativa com a eines per disposar d’informació rigorosa i rellevant que permet prendre decisions fonamentades.

Coneix més sobre Evidències

• Activitats

EduCaixa proposa una àmplia oferta d’activitats a tot el territori a través dels centres CaixaForum i CosmoCaixa i d’activitats itinerants:

• Exposicions.

• Tallers, debats i conferències.

• Concerts escolars.

Coneix més sobre Activitats

• Recursos

EduCaixa ofereix un ampli ventall de recursos educatius classificats per nivells, competències i àrees de coneixement:

• Recursos digitals, de múltiples formats, per complementar a l’aula la tasca del professorat.

Coneix més sobre Recursos

Alma, la xarxa social social

dimarts, 9 jun. 2020

Joves i ment crítica: la millor medicina contra les fake news

Una fake news ens pot costar la salut? Com detectem una notícia falsa? Han estat algunes de les qüestions que s’han plantejat els grups participants del Repte BeCritical del Campus EduCaixa 2020, el primer dut a terme de forma virtual.

• Més de 2 milions d’alumnes i docents el 2019

• Més de 8.000 escoles participants el 2019