A EduCaixa portem anys facilitant a equips directius d'escoles, professorat i alumnat múltiples recursos per impartir a l'aula una educació basada en competències i, així, fer l'aprenentatge més ric, més significatiu i més integral. Basats en aquests tres eixos d'acció, hem dissenyat una nova oferta educativa per a impulsar la transformació educativa.

Programes educatius

Emociona

Programa adreçat a alumnat d’Educació Infantil i Educació Primària per al desenvolupament de les competències socioemocionals. Té com a objectius:

• Aprendre a identificar les emocions pròpies i alienes.

• Adquirir estratègies de gestió de les emocions.

• Desenvolupar habilitats socials per a resoldre conflictes.

• Potenciar el benestar personal i social.

Comunica

Programa adreçat a l’alumnat de Primària i Secundària per al desenvolupament de la competència comunicativa. Té com a objectius:

• Desenvolupar les habilitats comunicatives per millorar-ne el desenvolupament tant personal com acadèmic.

• Despertar la imaginació, la fantasia i la creativitat.

• Descobrir el gust per la lectura i enriquir el llenguatge, en ampliar el vocabulari i les seves possibilitats expressives.

• Elevar l’autoestima i l’autoconfiança enfront d'exposicions o debats.

• Millorar la capacitat d’empatia.

STEAMxChange

Programa adreçat a l’alumnat de Secundària, Batxillerat i CFGM per al desenvolupament de la recerca participativa com a bé social. Té com a objectius:

• Entendre la ciència com a agent transformador social.

• Reconèixer el mètode científic com a eina d’aprenentatge i anàlisi.

• Despertar vocacions científiques.

• Entendre la complexitat de la interacció de la ciència i la societat.

BigData

Programa per al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat a partir de 3r i 4t de Secundària, Batxillerat i CFGM. Té com a objectius:

• Desenvolupar una actitud activa, crítica i realista cap a les tecnologies.

• Reconèixer la presència de dades digitals i la seva implicació en la vida diària.

• Adquirir consciència de les pròpies accions en el món digital.

• Conèixer procediments d’extracció de dades per generar coneixement i participar a la societat.

BeCritical

Programa adreçat a l’alumnat d’Educació Secundària, Batxillerat i CFGM per al desenvolupament de la competència mediàtica i el pensament crític. Té com a objectius:

• Promoure l’anàlisi i el pensament crític.

• Reflexionar sobre l’ús dels mitjans de comunicació social.

• Adquirir bons hàbits de consum audiovisual.

• Potenciar el coneixement del llenguatge audiovisual.

• Desenvolupar competències per al treball en equip.

Joves Emprenedors

Programa adreçat a l’alumnat de Secundària, Batxillerat i CFGM per al desenvolupament de la competència emprenedora. Té com a objectius:

• Promoure les aptituds bàsiques necessàries per emprendre.

• Fomentar la cultura emprenedora, en pensament i acció.

• Desenvolupar un model d’emprenedoria sostenible, compromès i responsable.