La lectura, el cinema, molt més que un plaer

Creem activitats per fomentar el debat sobre la temàtica d’un llibre o una pel·lícula.

Fomentem la cultura com a vehicle per millorar les relacions en la gent gran.

• QUÈ FEM

La lectura i el cinema, dos grans pilars de la cultura, són espais de desenvolupament personal dels quals es pot gaudir a qualsevol edat i que aporten beneficis en molts àmbits.

Per això, des de la Fundació ”la Caixa” organitzem activitats per fomentar la lectura individual i col·lectiva i per generar espais de debat i reflexió sobre aspectes significatius a les nostres vides, prenent com a punt de partida un llibre o una pel·lícula.

• PROPOSEM

Estimular i exercitar aspectes cognitius com ara l’atenció, la memòria, la creativitat o la imaginació i incentivar les relacions humanes entre els grups de l’activitat per mitjà del debat i la conversa, al voltant d’una cosa tan plaent com llegir un llibre o acostar-te al cinema a partir d’aquestes dues activitats:

• Grans lectors: tertúlies al voltant de la lectura d’un llibre, triat especialment per la temàtica.

• Cinefòrum: projecció d’una pel·lícula i debat posterior sobre el seu contingut.

Una mirada a la Fundació ”la Caixa”

divendres, 26 jun. 2020

Un cinefòrum a WhatsApp per a gent gran

Si no es pot anar al cinema, el cinema va a casa. I això mateix han fet a l’EspaiCaixa Girona: han organitzat un cinefòrum per a gent gran a través de WhatsApp. La iniciativa ha tingut tant èxit que han hagut d’ampliar la capacitat màxima.

• Concurs de relats

Participa en el concurs de relats escrits per gent gran, organitzat per la Fundació ”la Caixa”, en col·laboració amb RNE, per fomentar l’hàbit de la lectura i l’ús de la imaginació.

Saber-ne més

• Cicle gratuït de cinema per a gent gran

Gaudeix d’una pel·lícula gratuïta al mes mentre debats i reflexiones sobre el rol de la gent gran a la societat.

Saber-ne més