Promovem el paper actiu de la gent gran perquè se senti protagonista a la nostra societat

• QUÈ FEM

Després d’acabar la vida laboral, o fins i tot si no ha tingut una activitat professional concreta, la gent gran té molts coneixements i experiència per compartir amb persones que ho puguin necessitar.

Conscients d’això, a la Fundació ”la Caixa” apostem pel paper actiu de la gent gran a la nostra societat. Per això, organitzem activitats en què es pugui implicar solidàriament, tot transmetent i compartint la seva experiència, o ajudant en la integració social dels col·lectius més vulnerables.

• PROPOSEM

Formació perquè puguin desenvolupar els seus interessos de voluntariat acompanyant-los perquè exerceixin aquest paper actiu i aportin dedicació com a suport i referent per a altres membres de la societat, de manera que es fomenta el sentiment social i participatiu de la gent gran perquè contribueixi a la millora de la nostra societat.

L’aportació al bé comú i la implicació en allò que és compartit és clau tant en el benestar personal com en el col·lectiu. En aquest espai es faciliten projectes per fer-ho:

• Accions locals: projectes de voluntariat en col·laboració amb entitats i agents del territori, vehiculats des dels centres de gent gran com a llocs de trobada, relació i participació.

• Aules obertes: espais de formació promoguts per la gent gran mateixa per a la gent gran al voltant de temàtiques d’interès.

• Formació bàsica per als projectes de voluntariat: capacitació per desenvolupar els projectes de voluntariat. Treball en equip, resolució de conflictes, dinamització de grups…

Una mirada a la Fundació ”la Caixa”

dissabte, 5 des. 2020

El compromís que va més enllà de la jubilació

La pandèmia ha mobilitzat centenars de persones grans a través d’associacions de voluntaris que reben el suport de la Fundació ”la Caixa”, que són cada vegada més heterogènies i que reivindiquen la participació social d'aquest grup de població.