Investigació en enfermetats infeccioses

Col·laborem en el desenvolupament de noves estratègies per combatre infeccions bacterianes cròniques

• QUÈ FEM

Desde la Fundació ”la Caixa” donem suport a projectes de recerca orientats a generar nous i millors tractaments en malalties infeccioses de difícil tractament i oferir millors opcions terapèutiques als pacients.

• PROJECTES IMPULSATS

Noves estratègies antimicrobianes per combatre la fibrosi quística. Institut de Bioenginyeria de Catalunya – IBEC.

La fibrosi quística és una malaltia autosòmica recessiva provocada per infecció bacteriana. Provoca un trastorn multisistèmic que afecta fonamentalment els pulmons, els intestins, el pàncrees i el fetge.

Tots els pacients amb fibrosi quística presenten insuficiència respiratòria, principalment a causa de la colonització bacteriana crònica als pulmons en forma de biofilms. Hi ha un gran nombre de pacients en els quals és gairebé impossible eradicar aquestes infeccions cròniques, ja que no responen al tractament amb antibiòtics.

El grup Infeccions Bacterianes: Teràpies Antimicrobianes de l’IBEC, liderat pel Dr. Torrents Serra, treballa per combatre el que es considera que és l’arrel del problema de la fibrosi quística: la creació de biofilms que impedeixen l’acció dels antibiòtics, provoquen la fallida dels tractaments actuals i causen la mort prematura a un nombre significatiu de pacients.

Alma, la xarxa social social

dissabte, 31 oct. 2020

Nanopartícules contra ‘maxibacteris’

amb Eduard Torrents

El doctor Eduard Torrents i el seu equip investiguen amb l’ajuda de CaixaImpulse, de l’Àmbit de Recerca i Salut de la Fundació ”la Caixa”, per vèncer els bacteris residents als antibiòtics i aconseguir curar la fibrosi quística.