En aquest vídeo trobaràs el conte “Hi havia una vegada… un volcà”, explicat de manera amena per a tots els nens i nenes que viuen a l’illa de La Palma.

Descobreix la força de la resiliència!

Veure video

Arran de l’erupció del volcà a l’illa de La Palma el setembre del 2021, des de la Fundació ”la Caixa” hem volgut oferir-vos diferents publicacions per aportar informació sobre l’erupció del volcà i com es pot afrontar la situació amb els menors per fomentar la seva resiliència.

Per als infants
de La Palma

• Conte

En aquest conte trobaràs informació sobre per què un volcà entra en erupció i com ens sentim davant d’una situació com aquesta.

Descarrega'l

• Llibreta

En aquesta llibreta podràs dibuixar, escriure, parlar sobre el que sents i el que necessites, et donarà forces i t’ajudarà a sentir-te més bé.

Descarrega-la

Per a mares,
pares i famílies

El paper de les persones adultes és clau per ajudar la canalla a enfortir les seves capacitats resilients. Aquests recursos aporten informació i recomanacions per desenvolupar la resistència psicològica de les persones adultes de la família.

Guia

Guia per a mares, pares i famílies per ajudar els nostres fills i filles a sobreposar-se a l’erupció del volcà.

Descarrega-te-la

Per als docents
i professionals

Manual

Aquest manual ofereix als professionals un marc de referència per treballar la resiliència infantil, és a dir, la capacitat dels infants de fer front a les adversitats.

Descarrega-t'ho

A més de tots els recursos d’EduCaixa

• Conec les meves emocions

Emocions i sentiments 1

En aquest recurs, l’alumnat podrà conèixer les emocions i els sentiments que experimenten les persones, a més de ser conscient d’allò que cadascú sent en diferents situacions.

Veure el recurs 'Emocions i sentiments 1'

• La màquina de la responsabilitat

Responsabilitat: En Ricard ha d'endreçar l'habitació

Aquest recurs ofereix estratègies per ajudar l’alumnat a incrementar les seves habilitats per aprendre a planificar, de forma responsable, els passos a seguir per fer allò a què ens hem compromès, encara que en un principi no tinguem ganes de fer-ho.

Veure el recurs 'Responsabilitat: En Ricard ha d'endreçar l'habitació'

• Respirar fons

Petites relaxacions: Respiració

Juntament amb tres vídeos més, constitueix un bloc anomenat "Petites Relaxacions" que té per objectiu que els nois i noies coneguin i practiquin diversos exercicis de curta durada (2 minuts aprox.) per aprendre a relaxar-se i que els puguin fer sempre que ho considerin convenient.

Veure el recurs 'Petites relaxacions: Respiració'

• Aprenem a meditar

Petites relaxacions: Meditació

La protagonista, després de sentir-se desconcentrada, ens convida a fer un exercici de meditació, i donarà les indicacions per dur-lo a terme. Aquest vídeo, juntament amb tres vídeos més, constitueixen el bloc «Petites relaxacions».

Veure el recurs 'Petites relaxacions: Meditació'

• Conflicte a la vista!

Resolució de conflictes: La Mònica es vol quedar a jugar

Aquest recurs ofereix a l’alumnat estratègies per resoldre conflictes creativament i sense desenvolupar comportaments violents. La proposta comença amb una animació que posa en relleu el dilema de la Mònica, que està jugant amb els seus amics i se n’ha d’anar si vol arribar a casa a l’hora que ha promès als seus pares.

Veure el recurs 'Resolució de conflictes: La Mònica es vol quedar a jugar'

• Empatia

El dinosaure de Daniel

En aquest conte es posen en joc diferents temàtiques, com ara els conflictes amb els pares, l’esforç necessari per assolir un objectiu, el compliment de les promeses, etc., que serveixen com a punt de partida per desenvolupar activitats d’educació socioemocional i en valors.

Veure el recurs 'El dinosaure de Daniel'

Gràcies a totes les nenes i nens de La Palma per la seva valentia, per no defallir i continuar lluitant cada dia per recuperar la normalitat. Gràcies a les mares, els pares i les famílies per la seva valentia i implicació. I gràcies a totes les entitats, docents i professionals de La Palma per la seva col·laboració, sense la qual no podríem tirar endavant aquest projecte.