Programa formatiu Docentes Digitales

Si ets docent de l’ensenyament públic extremeny, forma’t en competències digitals amb el programa formatiu Docentes Digitales.

DESCOBREIX-NE MÉS

A través de ProFutur, la Fundació ”la Caixa” i la Fundació Telefónica donem suport a la transformació educativa. Amb aquest objectiu al cap, llancem el programa formatiu Docentes Digitales per impulsar la formació en competències digitals del professorat. Un projecte que posem en marxa, per primera vegada, a Extremadura.

• QUÈ FEM

La Fundació ”la Caixa” i la Fundació Telefónica, pel que fa al projecte d’educació digital ProFutur, posem en marxa a Extremadura el programa formatiu Docentes Digitales a fi d’oferir formació en competències digitals al professorat extremeny.

L’objectiu del programa és potenciar que els docents s’apropiïn de la tecnologia perquè la puguin fer servir de cara a millorar la pràctica pedagògica.

• A QUI VA ADREÇAT

La formació s’adreça a tots els docents actius d’Extremadura de l’educació pública i concertada, des d’Infantil a Batxillerat.

Els docents que completin satisfactòriament els cursos obtindran una certificació de dos crèdits de la Conselleria d’Educació.

• DATES CLAU

Inscripció

CONVOCATÒRIA TANCADA
    Del 10 al 24 de juny de 2021 .

Els docents extremenys es podran inscriure en el programa formatiu a través del web del Centre de Professors i Recursos Educarex de la Conselleria d’Educació i Ocupació de la Junta d’Extremadura.

Desenvolupament del curs

Del 12 de juliol al 20 d’agost de 2021.

• CONTINGUT DEL PROGRAMA FORMATIU

El programa formatiu es compon de tres cursos, cadascun dels quals d’unes 20 hores de durada, que funcionen de manera independent perquè cada docent cursi el que més s’adeqüi a les seves necessitats.

L’objectiu d’aquests cursos és aprofundir en l’elaboració de recursos educatius digitals per dissenyar seqüències didàctiques i proporcionar als docents un seguit d’eines que es puguin aplicar durant el dia a dia a les aules.

D’aquesta manera, a través de les activitats pràctiques i experiencials que es plantegen, els docents aprendran a crear imatges digitals interactives i videoqüestionaris que permetin millorar la comprensió d’un contingut curricular concret. També aprendran a dissenyar una estratègia d’avaluació digital.

Els tres cursos de què es compon el programa formatiu són els següents:

• Imatges interactives.

• Vídeos interactius.