El programa de beques d'emergència està dirigit a estudiants en situació d'emergència humanitària, refugiats o estudiants en mobilitat forçada, els països d'origen dels quals travessen guerres que els impedeixen continuar amb la seva formació acadèmica.

• QUÈ FEM

El Programa ofereix un conjunt de serveis molt complet a l'estudiant, que inclou el procés de sol·licitud i admissió en universitats i instituts politècnics a Portugal i a Espanya, acollida i acompanyament de l'estudiant durant tot l'any, a més de fer-se càrrec del seu allotjament, alimentació i despeses diverses.

Aquest Programa és el resultat d'un conjunt d'aliances que involucren institucions acadèmiques, donants, sector públic i privat i es basa en un enfocament holístic que busca oferir als estudiants no només condicions per a l'èxit acadèmic, sinó també la seva integració en la comunitat local.

• A QUI S'ADREÇA

Aquest programa, desenvolupat per la Plataforma Global per a l'Educació Superior en Emergències, ha donat suport principalment a estudiants sirians però està evolucionant per ampliar el seu camp d'aplicació i convertir-se en un veritable mecanisme de resposta ràpida per a l'educació superior en situacions d'emergència per poder donar suport potencialment a qualsevol estudiant d'un país en conflicte o que hagi estat destruït per un desastre natural.

Les beques creades amb finançament de la Fundació ”la Caixa” / BPI estan destinades a donar suport a 51* estudiants que vulguin completar el seu màster o títol acadèmic durant dos anys.

(*49 estudiants completant 2 anys acadèmics i 2 estudiants completant 1 any acadèmic cadascun).

• COM AJUDEM

Mitjançant el suport econòmic, però també mitjançant el seguiment de proximitat que permet detectar problemes en una etapa primerenca i trobar respostes oportunes a la seva solució. L'objectiu és, per descomptat, dotar l'alumne de condicions perquè pugui tenir èxit acadèmic i completar la seva formació, però també trobar un equilibri personal i de benestar que li faci sentir-se, en la mesura del possible, com a casa. Per a això, especialment a l'estiu, busquem dotar l'alumne d'un programa complementari d'activitats orientades a millorar les habilitats socials, per exemple, o mitjançant pràctiques professionals.

Un cop acabats els estudis, donat que l'estudiant no necessàriament pot tornar al seu país immediatament, la plataforma també busca assegurar la seva inserció en el mercat laboral.

• ON SOM

En universitats i instituts politècnics a Portugal i Espanya.

• MÉS INFORMACIÓ

Global Platform for Syrian Students (disponible només en anglès)