Batecs de vida

Documental en VOSE
amb subtítols en castellà)

Projecte ARIDA (Acute Respiratory Infection Diagnosi Aid)

Millorem el diagnòstic i el tractament de la pneumònia amb l'objectiu de salvar la vida de milers de nens i nenes a tot el món.

• QUÈ FEM

La pneumònia és la principal causa de mortalitat infantil en menors de 5 anys a tot el món, amb més de 800.000 morts anuals. Cada 39 segons mor un nen a causa d'aquesta malaltia.

Tot i que la pneumònia és una malaltia que es pot prevenir, tractable i curable, es necessiten eines que es puguin utilitzar de forma senzilla a tots els nivells de sistema de salut.

La Fundació ”la Caixa” i UNICEF van impulsar entre 2015 i 2021 el programa ARIDA per abordar la situació de la pneumònia amb un enfocament holístic des de l'impacte sobre el terreny fins als esforços de promoció internacional.

ARIDA ha permès, entre d'altres èxits, accelerar el desenvolupament de dues noves tecnologies (Philips CHARM i Rad G de Masimo) que puguin comptar automàticament les respiracions per minut dels nens i mesurar l'oxigen en sang i amb això millorar la detecció, diagnòstic i tractament de la malaltia.

Des de 2020 tots dos dispositius estan disponibles al catàleg de subministraments d'UNICEF.

Una de les principals activitats d’ARIDA va ser la celebració del primer Fòrum Global sobre Pneumònia Infantil que es va celebrar al gener del 2020 a Barcelona. Van assistir a aquest esdeveniment d'alt nivell 350 delegats de més de 55 països, incloses 22 delegacions governamentals de països amb alta càrrega de mortalitat infantil per causa de pneumònia. Cinc governs i set organitzacions van anunciar nous compromisos per reduir les morts per pneumònia infantil.

Com s'indica en la Declaració del Fòrum Global, estem compromesos a aconseguir nivells de col·laboració sense precedents per reduir les morts per pneumònia infantil a la meta global descrita en el Pla d'Acció Global Integrat per a la Pneumònia i la Diarrea (GAPPD) de menys de 3 per cada 1,000 naixements. I estem també compromesos a contribuir a l'acompliment de la promesa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de posar fi a totes les morts infantils evitables per 2030.

El 2020 es va presentar el documental "Batecs de vida" creat en el marc del programa ARIDA amb l'objectiu d'ajudar a conscienciar sobre la pneumònia i la necessitat d'unir esforços per fer front a aquesta malaltia.

S'han dut a terme quatre estudis i onze avaluacions d'implementació a Etiòpia, Nepal i Bolívia sobre el terreny per provar l'ús d'aquests dispositius en àrees i regions remotes amb condicions diverses.

• BENEFICIARIS

1.686.533 persones beneficiades:

• 1,3 milions de nens han tingut accés a antibiòtics per tractar la pneumònia a Moçambic, Etiòpia, Nepal, Sierra Leone i Zimbabwe.

• 379.487 nens s'han beneficiat d'una millor atenció mèdica en entorns de baix context a Bolívia, Nepal i Etiòpia.

• 7.046 agents de salut de primera línia han estat formats per millorar els serveis de salut primària essencials. També han estat capacitats en millorar el diagnòstic de la pneumònia a través dels dispositius tecnològics facilitats per ARIDA a Bolívia, Etiòpia i Nepal.

• PAÏSOS

Bolivia, Etiòpia, Moçambic, Nepal, Sierra Leone i Zimbabwe.

• MÉS INFORMACIÓ

Anterior Següent