Batecs de vida

Documental en VOSE
amb subtítols en castellà)

Projecte ARIDA (Acute Respiratory Infection Diagnosi Aid)

Millorem el diagnòstic i el tractament de la pneumònia amb l'objectiu de salvar la vida de milers de nens i nenes a tot el món.

• QUÈ FEM

La pneumònia és la principal causa de mortalitat infantil en menors de 5 anys a tot el món, amb més de 800.000 morts anuals. Cada 39 segons mor un nen a causa d'aquesta malaltia.

Tot i que la pneumònia és una malaltia que es pot prevenir, tractable i curable, no hi ha eines que es puguin utilitzar de forma senzilla a tots els nivells de sistema de salut.

El projecte ARIDA, en col·laboració amb UNICEF, ha permès accelerar el desenvolupament de dues noves tecnologies que puguin comptar automàticament les respiracions per minut dels nens i mesurar l'oxigen en sang i amb això millorar la detecció, diagnòstic i tractament de la malaltia.

Gràcies a aquestes tecnologies s'han dissenyat tres dispositius ARIDA, que han estat provats en tres països diferents per ajudar el personal de salut a diagnosticar la pneumònia (Bolívia, Etiòpia, Nepal).

D'altra banda, el projecte ha format milers d'agents de salut de primera línia en detecció, prevenció i tractament de la malaltia i ha proporcionat amoxicil·lina a milions de nens.

Per últim, ARIDA ha generat també la publicació de diversos articles en mitjans especialitzats.

• BENEFICIARIS

• 1,3 milions de nens han tingut accés a antibiòtics per al tractament de la pneumònia a Moçambic, Etiòpia, Nepal, Sierra Leone i Zimbabwe.

• Més de 308.000 nens s'han beneficiat d'una atenció sanitària millorada.

• 6.175 agents de salut han rebut materials i formació per utilitzar els dispositius a Bolívia, Etiòpia i Nepal.

• PAÏSOS

Bolivia, Etiòpia, Moçambic, Nepal, Sierra Leone i Zimbabwe.

• MÉS INFORMACIÓ

Anterior Següent