• ISIDRE FAINÉ CASAS

President

Nascut a Manresa el 1942.

És president del Patronat i de la Comissió Executiva de la Fundació Bancària Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa“ i president del Consell d’Administració i de la Comissió Executiva de Criteria Caixa, S.A.U. Així mateix, és President d’Honor de Naturgy Energy Group, S.A., vicepresident del Consell d’Administració de Telefónica, S.A. i assessor especial del Consell de “The Bank of East Asia”.

És doctor en ciències econòmiques per la Universitat de Barcelona, ISMP en Business Administration per la Universitat de Harvard i diplomat en alta direcció per IESE. És acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres (des de desembre de 1992) i de la Reial Acadèmia Europea de Doctors (des de maig de 1997).

Va iniciar la seva carrera professional a banca com a director d’inversions al Banco Atlántico el 1964, per a posteriorment, el 1969, incorporar-se como director general del Banco de Asunción a Paraguay. Més endavant va tornar a Barcelona per a ocupar diferents càrrecs de responsabilitat en diverses entitats financeres: director de personal de Banca Riva y García (1973), conseller i director general de Banca Jover (1974) i director general del Banco Unión (1978). El 1982 es va incorporar a “la Caixa“ com a subdirector general, amb diversos càrrecs de responsabilitat. L’abril de 1991 va ser nomenat director general adjunt executiu i el 1999, director general de l’entitat, la presidència de la qual va assumir del juny de 2007 al juny de 2014, data de la transformació en la Fundació Bancària Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa“, així com també la presidència de la Fundació Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona fins la seva dissolució.

Va ser President de CaixaBank, S.A. i membre del seu Consell d’administració des de l’any 2011 fins a la seva renúncia el 2016. Va ser president de Naturgy Energy Group, S.A., des de setembre de 2016 fins febrer de 2018, quan va ser nomenat president d’honor. Així mateix, va ser conseller de Suez, S.A., des d’octubre de 2014 fins octubre de 2020.

Actualment, ocupa la presidència de la Confederació Espanyola de Caixes d’Estalvis (CECA), del World Savings Banks Institute (WSBI) i la vicepresidència de l’European Savings Banks Group (ESBG).

És també President de la Confederació Espanyola de Directius i Executius (CEDE), del Capítol Espanyol del Club de Roma, i fundador i president del Cercle Financer. Així mateix, es vicepresident de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres (RACEF), patró del Museo del Prado, patró de la Fundació Carlos Slim i ha estat reconegut amb el Premi Forbes a la Filantropia 2018.

Última actualització: febrer de 2021