T’acompanyem per continuar endavant

Recursos digitals
del programa CaixaProinfància

A la Fundació ”la Caixa” hem viatjat al teu costat durant el confinament. Des d’aleshores, aquesta situació ens ha deixat grans aprenentatges que no hem d’oblidar. Ara seguim acompanyant-te perquè continuïs endavant amb una mirada optimista i plena d’esperança en el futur.

Están hablando enel lenguaje de las sonrisas

Al programa CaixaProinfància hem estat al costat de les famílies per continuar donant-los oportunitats malgrat l’adversitat que ha comportat la crisi sanitària. “No hi ha un exercici millor per estar sans i feliços que somriure. Tot anirà bé”. Aquestes són les paraules de l’Amina, mare de la Sami i el Zaid i beneficiària del programa, que han inspirat la il·lustració de l’artista 72Kilos i que ens ensenyen que els moments difícils, com els que hem viscut durant la pandèmia, fan de més bon passar si s’afronten amb un somriure.

INFOGRAFIES

• ¿Cómo podemos ayudar a los niños? 1/3

Pautas de actuación frente al covid-19

• Informarles de los sucedido.

• Animarles a expresar lo que piensan.

• Evitar frases como "no llores".

• ¿Cómo podemos ayudar a los niños? 2/3

Pautas de actuación frente al covid-19

• No actuar como si "nada hubiera sucedido".

• Mantenerse física y emocionalmente cerca del niño.

• Facilitar la expresión de sus pensamientos y sentimientos.

• ¿Cómo podemos ayudar a los niños? 3/3

• Mostrarse disponible.

• Transmitirles seguridad y apoyo.

• Intentar no sobreinformarles.

Veure infografia completa

• ¿Cómo podemos reforzar los lazos familiares durante el confinamiento?

• Fomentar el refuerzo positivo.

• Dialogar, no imponer.

• Valorar el tiempo en familia.

Veure infografia completa

• Educació en temps de confinament

A CaixaProinfància saben molt bé que és en els moments més complicats quan l’educació es fa més necessària. Un professor i una psicòloga d’Accem Sevilla ens expliquen com han adaptat la seva metodologia al confinament.

Llegir la notícia completa

• Ser mare soltera i optimista durant l’estat d’alarma

El Dia de la Mare t’expliquem la història de la Vanesa, mare soltera de tres filles que s’ha quedat sense feina a causa de la pandèmia. Gràcies al suport de CaixaProinfància, manté l’impuls i l’optimisme que li permeten tirar endavant.

Llegir la notícia completa

• Un diccionari per somiar per casa

En el Dia Internacional de les Famílies, hem creat Un diccionari per somiar per casa, una mirada al confinament per part de nens i nenes del programa CaixaProinfància per solidaritzar-nos amb les famílies que més ho necessiten.

Llegir la notícia completa

• L’altre repte de la pandèmia: frenar la pobresa infantil

El programa CaixaProinfància i Save the Children lluiten junts per trencar el cercle de la pobresa en les famílies en situació de vulnerabilitat, especialment durant la pandèmia.

Llegir la notícia completa

• Medicina de bosc per oblidar el confinament

La pedagogia d’emergència, amb la seva creativitat, rutines i entorn natural, ajuda els infants i joves del casal d’estiu de la Fundació de l’Esperança a tornar a sociabilitzar després de passar massa temps tancats a casa.

DIRECTORI DE DOCUMENTS