¿Hacia dónde vamos ahora? Hacia un lugar donde no olvidemos nunca todo lo que hemos aprendido

T’acompanyem per continuar endavant

Recursos digitals
del programa CaixaProinfància

A la Fundació ”la Caixa” hem viatjat al teu costat durant el confinament. Des d’aleshores, aquesta situació ens ha deixat grans aprenentatges que no hem d’oblidar. Ara seguim acompanyant-te perquè continuïs endavant amb una mirada optimista i plena d’esperança en el futur.

Están hablando enel lenguaje de las sonrisas

Al programa CaixaProinfància hem estat al costat de les famílies per continuar donant-los oportunitats malgrat l’adversitat que ha comportat la crisi sanitària. “No hi ha un exercici millor per estar sans i feliços que somriure. Tot anirà bé”. Aquestes són les paraules de l’Amina, mare de la Sami i el Zaid i beneficiària del programa, que han inspirat la il·lustració de l’artista 72Kilos i que ens ensenyen que els moments difícils, com els que hem viscut durant la pandèmia, fan de més bon passar si s’afronten amb un somriure.

INFOGRAFIES

• ¿Cómo podemos ayudar a los niños? 1/3

Pautas de actuación frente al covid-19

• Informarles de los sucedido.

• Animarles a expresar lo que piensan.

• Evitar frases como "no llores".

• ¿Cómo podemos ayudar a los niños? 2/3

Pautas de actuación frente al covid-19

• No actuar como si "nada hubiera sucedido".

• Mantenerse física y emocionalmente cerca del niño.

• Facilitar la expresión de sus pensamientos y sentimientos.

• ¿Cómo podemos ayudar a los niños? 3/3

• Mostrarse disponible.

• Transmitirles seguridad y apoyo.

• Intentar no sobreinformarles.

Veure infografia completa

• ¿Cómo podemos reforzar los lazos familiares durante el confinamiento?

• Fomentar el refuerzo positivo.

• Dialogar, no imponer.

• Valorar el tiempo en familia.

DESTAQUEM

Un estiu emocionant

En el programa CaixaProinfància de la Fundació ”la Caixa” ens hem reinventat en un format virtual perquè els infants que formen part del projecte puguin viure un estiu ple d’emocions.

Comencem?

• Educació en temps de confinament

A CaixaProinfància saben molt bé que és en els moments més complicats quan l’educació es fa més necessària. Un professor i una psicòloga d’Accem Sevilla ens expliquen com han adaptat la seva metodologia al confinament.

Llegir la notícia completa

• Ser mare soltera i optimista durant l’estat d’alarma

El Dia de la Mare t’expliquem la història de la Vanesa, mare soltera de tres filles que s’ha quedat sense feina a causa de la pandèmia. Gràcies al suport de CaixaProinfància, manté l’impuls i l’optimisme que li permeten tirar endavant.

Llegir la notícia completa

• Un diccionari per somiar per casa

En el Dia Internacional de les Famílies, hem creat Un diccionari per somiar per casa, una mirada al confinament per part de nens i nenes del programa CaixaProinfància per solidaritzar-nos amb les famílies que més ho necessiten.

Llegir la notícia completa

• L’altre repte de la pandèmia: frenar la pobresa infantil

El programa CaixaProinfància i Save the Children lluiten junts per trencar el cercle de la pobresa en les famílies en situació de vulnerabilitat, especialment durant la pandèmia.

Llegir la notícia completa

• Medicina de bosc per oblidar el confinament

La pedagogia d’emergència, amb la seva creativitat, rutines i entorn natural, ajuda els infants i joves del casal d’estiu de la Fundació de l’Esperança a tornar a sociabilitzar després de passar massa temps tancats a casa.

DIRECTORI DE DOCUMENTS