Equips d’atenció psicosocial: professionals entrenats per oferir un suport càlid i humà

• QUÈ SÓN

Els equips d’atenció psicosocial (EAPS) formen part d’entitats sense ànim de lucre i estan formats per metges, psicòlegs, infermers, treballadors socials, agents pastorals i voluntaris.

Actualment, a la Fundació ”la Caixa” tenim 42 EAPS formats per més de 220 professionals presents a totes les comunitats autònomes.

• QUÈ FEM

A través del nostre programa, els equips d’atenció psicosocial reben la formació i el seguiment necessaris per fer una tasca de suport a les persones amb malalties avançades en hospitals i domicilis.

La seva valuosa intervenció millora aspectes emocionals de malalts i famílies, i marca una important diferència en un moment tan delicat com és el final de la vida. De fet, un estudi de l’Institut Català d’Oncologia mostra que, després de la intervenció d’un EAPS, hi ha una tendència estadísticament significativa de millora en els nivells d’ansietat, tristesa i malestar de malalts i famílies.

• PLATAFORMA PER A EAPS

Si ets professional del programa o membre d’algun dels equips d’atenció psicosocial, accedeix a la nostra plataforma on-line de treball col·laboratiu.

Alma, la xarxa social social

dilluns, 9 mar. 2020

La mort, un tabú a la nostra societat

La mort sembla ser un tabú social, però és una etapa més de la vida i, quan s’acosta, és important sentir-se acompanyat. Javier Barbero és assessor del Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades de ”la Caixa”.