Sigues voluntari i acompanya malalts i familiars en el difícil moment d’afrontar el final de la vida.

Què fem

En el programa per a l’atenció integral a persones amb malalties avançades de la Fundació ”la Caixa”, busquem voluntaris que es vulguin convertir en “companys de l’ànima”.

Un company de l’ànima és amable, afectuós, respectuós, responsable, encomana la seva actitud positiva i té ganes de col·laborar. Un company de l’ànima entén com n’és, d’important, tenir algú al costat quan t’enfrontes a un moment difícil de la vida.

Si ets un company de l’ànima, apunta-t’hi; necessitem persones com tu!

Truca’ns al 900 22 30 40 i informa-te’n.

Preguntes freqüents

1. Hi ha un mínim d’edat per ser voluntari?

Sí. Has de ser major d’edat.

2. Cal tenir uns estudis mínims?

No, però és aconsellable tenir coneixements, formació i experiència relacionats amb l’àmbit de les cures pal·liatives.

3. Rebré cap mena de formació?

Sí. Els responsables de voluntariat de la teva institució et formaran segons un pla formatiu que elaborem nosaltres i que s’adapta a la teva realitat.

4. Tindré cap suport a l'hora de dur a terme l'acció voluntària?

Sí, per part dels responsables de voluntariat i els membres dels equips d’atenció psicosocial. Totes les entitats disposen d’un pla de seguiment i de suport als voluntaris.

5. Estaré sol durant l’acció voluntària?

No. Formaràs part d’un grup que tindrà un suport i seguiment pautats per part de l’entitat que l’acull. Podràs fer l’activitat voluntària sol o en companyia, segons determini el coordinador de voluntariat, però normalment els nous voluntaris fan els primers passos acompanyats de veterans que els donen suport i orientació. A mesura que vagis guanyant experiència passaràs a fer feines tot sol.

6. Tindré un responsable o interlocutor a qui poder-me adreçar?

Sí, el coordinador de voluntariat de cada entitat o la persona que es designi.

7. M’ocuparà gaire temps?

Tu determines el temps a què et pots comprometre.

8. A qui donaré suport?

A persones hospitalitzades, a persones amb malalties avançades i als seus familiars.

9. On duré a terme l’acció voluntària?

Després de la formació, el coordinador de voluntariat i tu decidireu junts la millor destinació. Podrà ser en hospitals, en domicilis o a la mateixa seu de l’entitat.