La Fundació ”la Caixa” convoca 50 beques per cursar estudis de grau o ensenyaments artístics superiors en universitats públiques o centres públics d’ensenyament superior al territori espanyol.

Punts clau

• 50 beques per a estudiants excel·lents amb escassos recursos econòmics que comencin estudis universitaris per primera vegada durant el curs 2022-2023.

• Estudis de grau o ensenyaments artístics superiors en universitats públiques o centres públics d’ensenyament superior al territori espanyol.

• Estudis presencials, a temps complet i amb una dedicació plena.

• Per a totes les àrees del coneixement.

Requisits de la convocatòria

Perquè se’ls pugui admetre, els candidats han de complir aquests tres requisits:

1. Haver estat beneficiaris de la dotació fixa per renda, llindar 1 de renda familiar, de la beca de caràcter general del Ministeri d’Educació i Formació Professional o de la del Govern Basc en la convocatòria 2021-2022.

2. Haver superat l’últim curs de Batxillerat o Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) en el curs 2021-2022.

3. Haver superat, en el cas dels sol·licitants que hagin cursat estudis de Batxillerat, les proves d’accés a la universitat en la convocatòria ordinària 2022.

Pots demanar una beca de grau per mitjà del web de sol·licituds de beques de la Fundació ”la Caixa”.

Si vols rebre un avís quan s’obri la pròxima convocatòria, subscriu-t'hi!

Per a qualsevol suggeriment o consulta, et pots adreçar a beques@fundaciolacaixa.org.

El procés de selecció consta de les següents fases:

• Fase 1 - Preselecció:

Els candidats es distribuiran per àrees de coneixement en funció de la disciplina dels estudis que vulguin cursar i es preseleccionarà els que tinguin millor nota d’expedient de Batxillerat o Cicle Formatiu de Grau Superior de cada àrea de coneixement.

• Fase 2 - Entrevistes de selecció:

Es convocarà els candidats preseleccionats a una entrevista personal amb un comitè d’avaluació extern que, d’acord amb el seu criteri, triarà els candidats que acreditin més mèrits i capacitats tenint en compte els aspectes següents:

1. Potencial, capacitat i motivació del candidat.

2. Impacte transformador de la beca.

3. Currículum i cartes de referència.

Documentació d’interès sobre la convocatòria

Bases del programa

Tota la informació que necessites per conèixer els detalls d'aquesta beca, el procés de sol·licitud i el de selecció.

Boletín Oficial del Estado

Obertura de la convocatòria de beques de la Fundació ”la Caixa” al BOE.

(Disponible només en castellà)

Becaris i becàries 2022

Llistat de becaris i estadístiques del programa.

Documentació d'interès sobre el procés d'avaluació

Criteris i procediments de selecció

Aspectes que s’avaluen en el procés de selecció i com es valoren.

Codi de conducta per a avaluadors

Normes de comportament en els processos de selecció. Actuació prevista en cas de conflictes d’interessos.

Relació d'avaluadors de la convocatòria 2022

(Disponible només en anglès)