Acompanyem la gent gran en el seu creixement personal

• Tallers d’autoformació

Inscriu-te als nostres cursos nous virtuals per a gent gran i descobreix noves rutines saludables, mantén-te en forma o submergeix-te en les noves tecnologies.

Saber-ne més

• El repte de la soledat en la gent gran

Accedeix a les dades i els resultats d’aquesta enquesta feta a gairebé 15.000 persones per conèixer la prevalença de la soledat als centres de gent gran i poder aprofundir en les diferents estratègies d’afrontament.

Descarregar PDF

• Concurs de relats

Participa en el concurs de relats escrits per gent gran, organitzat per la Fundació ”la Caixa”, en col·laboració amb RNE, per fomentar l’hàbit de la lectura i l’ús de la imaginació.

Saber-ne més

A la Fundació ”la Caixa” ens mantenim al costat de la gent gran per millorar el seu benestar i contribuir al bé comú.

• QUÈ FEM

El Programa de Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”, amb més de 105 anys d’antiguitat, pretén continuar acompanyant la gent gran al llarg del procés d’envelliment i comptar amb el seu compromís i participació efectiva per millorar-ne el benestar i contribuir al bé comú.

Som conscients de tot el que pot aportar la gent gran a la nostra societat i volem posar els mitjans per impulsar les seves capacitats. Per això, volem estar a prop seu per maximitzar-ne les possibilitats de creixement personal, tot facilitant relacions de suport per al desenvolupament d’una vida plena i compromesa amb la seva comunitat i possibilitant viure la vellesa com una etapa de creixement i desenvolupament personal.

A més, també la volem acompanyar quan la vulnerabilitat augmenta i, per tant, la necessitat d’ajuda i suport s’accentua. Per això, intervenim en situacions de soledat, apoderem les persones, fomentem relacions amb l’entorn més proper, construïm arquitectura comunitària i sensibilitzem la ciutadania. Així mateix, actuem davant la fragilitat física des de la prevenció i la intervenció en reduir el risc de pèrdua funcional i generem xarxes informals de suport des dels centres de gent gran.

• LA NOSTRA MISSIÓ

Acompanyar la gent gran maximitzant-ne les possibilitats de desenvolupament personal i facilitant la construcció de relacions de suport que facilitin oportunitats per al desenvolupament d’una vida plena i compromesa amb la seva comunitat.

• A QUI S’ADREÇA

A totes les persones de més de 60 anys.

• QUÈ PROPOSEM

• Desenvolupar totes les potencialitats de les persones per mitjà de la formació i el fet de compartir experiències significatives.

• Generar xarxes de suport.

• Contribuir a la societat. Comptem amb la gent gran, en necessitem el compromís i la participació, als nostres 63 centres propis i 555 centres de gent gran en conveni, per aportar al bé comú.

• Col·laborar sumant voluntats amb diferents institucions, administracions públiques i entitats del tercer sector, per fer de la vellesa una etapa de creixement i desenvolupament personal, que aporti a una societat que ho necessita.