Línia d´Actuació

Mostrar texto Ocultar texto

Aquesta convocatòria té com a finalitat col·laborar amb projectes que donin resposta a les necessitats socials actuals i que s’adrecin a persones que es troben en situació de vulnerabilitat, a través d’organitzacions no lucratives de Catalunya.

• DATES CLAU

CONVOCATÒRIA TANCADA

Convocatòria oberta des del 24 de novembre fins al 16 de desembre de 2020, a les 23.59 h.

• ÀMBITS D'ACTUACIÓ

• La promoció de l’autonomia personal i l’atenció a l’envelliment, a la discapacitat i a la malaltia:

- Persones grans i reptes derivats de l’envelliment.

- Persones amb discapacitat o trastorn mental.

- Humanització de la salut.

• Lluita contra la pobresa en l’àmbit familiar i l’exclusió social (inclou les activitats culturals per a la inclusió social).

• Inserció sociolaboral.

• Interculturalitat i acció social.

• ENTITATS ELEGIBLES

Les entitats que es poden presentar a la convocatòria són:

• Entitats sense ànim de lucre.

• Entitats de l’economia social en els estatuts de les quals hi consti explícitament, entre les finalitats indicades, l’objectiu principal de l’interès social o la cohesió social.

Queden excloses d’aquesta convocatòria les entitats que formen part del sector públic i les fundacions corporatives (empresarials o bancàries).

• MODALITATS DE SOL·LICITUD

Les sol·licituds es poden fer en una de les modalitats següents:

Modalitat 1

• Es pot sol·licitar fins a 40.000 €.

• L’import sol·licitat no pot superar el 75 % del cost total del projecte.

• Si el projecte és seleccionat, l’entitat es compromet a aportar com a mínim el 25 % del cost total del projecte segons el pressupost presentat, independentment de l’import de l’ajut atorgat.

Modalitat 2

• Es pot sol·licitar a partir de 40.000 € i fins a 100.000 €.

• L’import sol·licitat no pot superar el 50 % del cost total del projecte.

• En el cas que el projecte sigui seleccionat, l’entitat es compromet a aportar com a mínim el 50 % del cost total del projecte segons el pressupost presentat, independentment de l’import de l’ajut atorgat.

Els projectes presentats en la modalitat 2 es regeixen per requeriments específics referents a:

• Pagament de l’ajut: en tres trams, el segon dels quals amb la presentació prèvia de la justificació intermèdia; en el cas d’ajuts destinats a inversió, en un únic pagament al final del projecte.

• Informació i documentació requerida en la presentació de la sol·licitud i la seva avaluació: robustesa de la planificació i el monitoratge del projecte, coordinació amb altres recursos socials i justificació de la rellevància de la inversió per al projecte al qual es destina.

• Justificació i avaluació del projecte: grau de desenvolupament del projecte, impacte en l’assoliment dels objectius i resultats, i sostenibilitat de les inversions un cop acabat el projecte.

Acreditació i presentació del projecte

Mostrar texto Ocultar texto