Arran de l’erupció del volcà a l’illa de La Palma el setembre del 2021, a la Fundació ”la Caixa” els hem volgut oferir diferents publicacions per aportar informació sobre l’erupció del volcà i com es pot afrontar aquesta situació amb els infants per fomentar-ne la resiliència.

Publicacions

Per als infants de La Palma

Conte

Una petita història en què s’explica per què un volcà entra en erupció i com ens pot fer sentir aquesta situació.

Llibreta

En aquesta llibreta podràs dibuixar, escriure i expressar com t’has sentit després de l’erupció

DESCARREGAR PDF

Per a mares, pares i famílies

Guia

En aquesta guia els pares, mares i famílies trobaran recursos per ajudar a sobreposar-se després de l’erupció del volcà.

DESCARREGAR PDF

Per als docents i professionals

Manual

En aquest manual s’ofereixen recursos i diverses eines a professionals per ajudar els infants a treballar la resiliència infantil en cas de desastres naturals.

Altres recursos d’EduCaixa

Emocions i sentiments 1

En aquest recurs, els infants podran conèixer les emocions i els sentiments que experimenten les persones, a més de ser conscients del que sent cadascú en diferents situacions.

Responsabilitat: En Ricard ha d’endreçar l’habitació

Aquest recurs ofereix estratègies per ajudar l’alumnat a incrementar les seves habilitats per aprendre a planificar, de manera responsable, els passos que cal seguir per fer allò a què ens haguem compromès, encara que en un principi no tinguem ganes de fer-ho.

Petites relaxacions: respiració

Aquest recurs, juntament amb tres vídeos més, constitueix un bloc anomenat “Petites relaxacions” que té com a objectiu que els infants i els adolescents coneguin i practiquin diferents exercicis de curta durada (2 minuts, aprox.) per aprendre a relaxar-se.

Petites relaxacions: meditació

Aquesta activitat explica com una nena, després de sentir-se desconcentrada, ens convida a fer un exercici de meditació i donar als infants el pas a pas de meditar. Aquest vídeo, juntament amb tres vídeos més, constitueix el bloc “Petites relaxacions”.

Resolució de conflictes: La Mònica es vol quedar a jugar

Aquest recurs ofereix recursos a infants per resoldre conflictes creativament i sense desenvolupar comportaments violents. La proposta comença amb la història del dilema de la Mònica, que està jugant amb els amics i ha de marxar si vol arribar a casa a l’hora que ha promès als pares.

El dinosaure de Daniel

En aquest conte es debat sobre diferents temàtiques, com els conflictes amb els pares, l’esforç necessari per assolir un objectiu, el compliment de les promeses, etc., que serveixen com a punt de partida per desenvolupar activitats d’educació socioemocional i en valors.