Atesa la situació d’emergència humanitària que provoca el conflicte d’Ucraïna, la Fundació ”la Caixa”, en col·laboració amb el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (MISSMI), posa en marxa un servei per connectar famílies acollidores amb famílies refugiades a diversos punts del territori a les províncies d'Alacant, Barcelona, Girona, Madrid, Màlaga i Múrcia.

Com funciona

El programa d’acollida a famílies d’Ucraïna, Família necessita Família, es coordina amb el MISSMI, l’organisme responsable del Sistema Nacional d’Acollida (SNA) i del circuit i recursos que aquest sistema posa a disposició de la gent que arriba al nostre país en situació de desplaçament forçós, com és el cas de les famílies ucraïneses.

Per constituir aquesta xarxa de famílies acollidores, el programa disposa de l’aliança i col·laboració d’entitats socials vinculades a l’activitat i els programes de la Fundació ”la Caixa” que allotjaran les Oficines Tècniques d’Acollida (OTA), que seran les que s’encarreguen de dur a terme tot el procés de validació, atenció i seguiment a les famílies que accedeixin al projecte.

Més informació

Si vols participar en el programa d’acollida familiar per a refugiats ucraïnesos un mínim de 6 mesos, no dubtis a contactar amb nosaltres.

• Telèfon gratuït: 900 670 909

• Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 14 h

Entitats socials participants

Alacant

• Fundación CEPAIM – Dispositivo Murcia

• Fundació l'Esperança

Girona

• Fundació de l'Esperança

• Centro de Animación Social Valdeperales

• Redes Sociedad Cooperativa Madrileña

Màlaga

• Asociación Arrabal – AID

Múrcia

• Fundación CEPAIM – Murcia

Documentació d'interès

Preguntes freqüents

En col·laboració amb:

Altres iniciatives per Ucraïna

Col·laboració amb ACNUR

Hem destinat 1 milió d’euros a l’Agència de l’ONU per als Refugiats per cobrir les necessitats més bàsiques de les persones refugiades d’Ucraïna, principalment a través de productes de primera necessitat.

Col·laboració amb la Creu Roja

Hem destinat 1,5 milions d’euros a la Creu Roja per potenciar l’atenció tant de les persones que s’acullen a Espanya com la dels desplaçats interns. Aquesta contribució se centra, principalment, a facilitar la integració sociolaboral i els trasllats sociosanitaris de les persones refugiades, com també el suport a l’entitat pel que fa a l’atenció als desplaçats interns.