EduCaixa

Impulsem la transformació educativa

ACCEDEIX AL SITE
  • QUÈ FEM

A EduCaixa creiem fermament que l’educació és un dels motors socials més rellevants i que, de la mateixa manera que estableix el Programa per al Desenvolupament de les Nacions Unides, “l’accés a una educació universal de qualitat és el mitjà per garantir el desenvolupament sostenible”. Per això fa anys que ens centrem en aquest àmbit i facilitem als equips directius d’escoles, professorat i alumnat múltiples recursos per fer l’aprenentatge més ric, més significatiu i més integral.

Basats en aquests tres eixos d’acció, a EduCaixa hem dissenyat una nova oferta educativa per sumar-nos a la transformació educativa i convertir-nos en un agent actiu d’aquest canvi.

• Desenvolupament Competencial de l’Alumnat

Oferir una gran varietat de recursos i activitats educatives, d’eficiència demostrada, orientats a afavorir el desenvolupament competencial de l’alumnat.

• Desenvolupament Professional d’Equips Directius i Docents

​​​​​​Proporcionar i impulsar la formació de professorat i equips directius en metodologies i continguts que afavoreixin la transformació educativa, posant un èmfasi especial en el lideratge per a l’aprenentatge de l’alumnat.

• Generació i Transferència d’Evidències

​​​​​​Promoure l’avaluació com a eina clau per detectar iniciatives, eines i models educatius efectius, i transferir les evidències d’aquestes avaluacions, escalables a tota la comunitat educativa, per tal de convertir-les en la base del canvi.

• A QUI S'ADREÇA

A tota la comunitat educativa: docents, equips directius, alumnes de 3 a 18 anys, escoles, associacions de mares i pares, i entitats i institucions.

• COM ACTUEM

• Programes Educatius

El desenvolupament de les competències és possible gràcies al foment del coneixement, de les habilitats i de les actituds. Per això tots els programes educatius d’EduCaixa aporten un valor diferencial:

• Promouen les competències.

• Acompanyen al docent a través d’una oficina tècnica.

• Inclouen programacions didàctiques amb propostes d’avaluació.

• Usen metodologies actives i participatives.

• Promouen la col·laboració entre docents.

• Estan avaluats científicament.

Coneix més sobre Programes Educatius

• Formació

Els docents i els equips directius dels centres educatius són els protagonistes i agents del canvi educatiu. Amb l’objectiu d’empoderar-los i acompanyar-los, EduCaixa proposa accions i recursos formatius tant presencials com digitals.

Coneix més sobre Formació

• Evidències

Es promou l’educació basada en les evidències i s’impulsa l’avaluació educativa com a eines per disposar d’informació rigorosa i rellevant que permet prendre decisions fonamentades.

Coneix més sobre Evidències

• Activitats

EduCaixa proposa una àmplia oferta d’activitats a tot el territori a través dels centres CaixaForum i CosmoCaixa i d’activitats itinerants:

• Exposicions.

• Tallers, debats i conferències.

• Concerts escolars.

Coneix més sobre Activitats

• Recursos

EduCaixa ofereix un ampli ventall de recursos educatius classificats per nivells, competències i àrees de coneixement:

• Recursos digitals, de múltiples formats, per complementar a l’aula la tasca del professorat.

Coneix més sobre Recursos

• Més de 2 milions d’alumnes i docents el 2019