Acompanyem i donem suport a les famílies que acullen persones refugiades a casa seva.

Què fem

A la Fundació ”la Caixa”, en col·laboració amb el Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions (MISSM), promovem el programa Estén la mà. Acull amb l'objectiu d'afavorir la inclusió de les persones refugiades que formen part del Sistema d'Acollida i Protecció Internacional i Temporal (SAPIT).

El programa, que actualment es desenvolupa a Barcelona i Madrid, proposa que persones refugiades puguin conviure amb una família espanyola com a fase prèvia a la seva integració amb plena autonomia a la societat.

Línies d'actuació

Les línies d'actuació que desenvolupem a la Fundació ”la Caixa” a través del programa Estén la mà. Acull són:

• La captació de famílies interessades en acollir a casa seva de forma altruista persones que ja tenen reconegut l'estatus de refugiades.

• La verificació que aquestes famílies compleixen els requisits per ser famílies acollidores.

• L'acompanyament i suport a totes les famílies que hagin acollit durant tot el procés d'acollida.

Per fer-ho, el programa disposa de l'aliança i la col·laboració de la Fundació de l'Esperança (Barcelona) i el Centro de Animación Social Valdeperales (Madrid), dues entitats socials vinculades a l'activitat i els programes de la Fundació ”la Caixa” que allotgen dues Oficines Tècniques d'Acollida (OTA).

Com hi pots participar?

Si ets una família interessada a acollir persones refugiades a Espanya, vius a Barcelona o Madrid, i vols participar en el programa Estén la mà. Acull d'acollida familiar per a refugiats un mínim de sis mesos, completa el formulari al peu d'aquesta pàgina i l'OTA que et correspongui es posarà en contacte amb tu.

EMPLENAR FORMULARI

Recorda consultar abans la informació per a les famílies acollidores.

Si ets una persona / família refugiada beneficiària de Protecció Internacional o Temporal en el Sistema d'Acollida interessada en ser acollida en el marc del programa, has de preguntar-ho al teu centre d'acollida o entitat de referència, o bé posar-te en contacte amb el Sistema d'Acollida i Protecció Internacional i Temporal per rebre tota la informació necessària a través del correu electrònic següent: [email protected].

Documentació d'interès

Informació per a les famílies acollidores